Niniejsza strona korzysta z ciasteczek (cookies).
Zobacz szczegóły.
ArtulinoNet na Facebook
Artulino na Twitter
Artulino na Google+

Labirynt

Labirynt

Młoda dziewczyna – Sarah (Jennifer Connelly) ćwiczy w plenerze rolę do jakiegoś przedstawiania. Jest tak tym podekscytowana, że traci rachubę czasu i spóźnia się z powrotem do domu. Dostaje za to niezłą burę od macochy – rodzice Sarah mieli wyjść, a dziewczyna miała przypilnować swojego młodszego brata Toby'ego. Nastolatce wybitnie nie podoba się rola niańki – cóż to byłaby za nastolatka, jak by nie była zbuntowana.

Sin City 2: Damulka warta grzechu

Sin City 2: Damulka warta grzechu

Znany z poprzedniej części Marv (Mickey Rourke), ma problemy. On zawsze ma problemy. Tym razem budzi się po wypadku samochodowym, jest postrzelony, a wokół zalegają trupy. Ma też amnezję – nie pamięta co to za wypadek, skąd się tu wziął, nawet kim jest. Wie tylko tyle że musi się oddalić – nadjeżdżająca policja z niczym dobrym mu się nie kojarzy.

Sin City - miasto grzechu

Sin City - miasto grzechu

Na każdego przychodzi czas. Czas aby odpocząć po ciężkiej pracy. Tak jak w przypadku Johna Hartigana (Bruce Willis), około 60 letniego policjanta. Po przepracowaniu niemal 35 lat udaje się na emeryturę, ma problemy z sercem i dłużej nie da rady wykonywać swych obowiązków. Ma jeszcze jednego nie złapanego przestępcę Roark'a (Nick Stahl) - chciałby go jeszcze dorwać. Roark to seryjny przestępca, porwał on 11 letnią dziewczynkę - Nancy Callahan. To jego czwarta ofiara z kolei – przestępca gwałci je. Roark ma jednak bardzo mocne plecy - ojca senatora. Ciężko będzie mu cokolwiek zrobić, czy udowodnić.

Na glinianych nogach. Terry Pratchett

Na glinianych nogach. Terry Pratchett

Ankh-Morpork swobodnie można nazwać wielokulturowym, wielorasowym, wielonarodowym tyglem. Przekrój istot zamieszkujących to miasto jest prawdziwie imponujący – ludzie, krasnoludy, gnomy, trolle, wampiry, wilkołaki, zombi, i inni. Są wśród nich również golemy. Oczywiście tylko te które nadal funkcjonują. Nowych golemów nikt nie tworzy – kapłani (nie istotne jakich bogów) zakazali produkcji. Swoją drogą dziwne że w Ankh-Morpork nie znalazł się nikt kto by ten zakaz chciał obejść, lub złamać.

Eksplozja

Eksplozja

Z irlandzkiego więzienia ucieka groźny wojownik o wolność Irlandii, Ryan Gaerity (Tommy Lee Jones). Jest on specjalistą od materiałów wybuchowych i to tak dobrym, że potrafił stworzyć ładunek wybuchowy nawet w swojej celi. Przedstawicielom prawa nie udaje się złapać Ryana ponownie, a on sam po jakimś czasie pojawia się, po drugiej stronie Atlantyku, w Bostonie.

Maskarada. Terry Pratchett

Maskarada. Terry Pratchett

Od zażegnania przez Czarownice z Ramtopów niebezpieczeństwa opisanego w „Panach i Damach” minęło trzy miesiące. Nastąpiły pewne zmiany, Magrat nie jest już czarownicą, wzięła ślub z Królem Verence i zajmuje się królowaniem. Pozostałe dwie czarownice – Babcia Weatherwax i Niania Ogg odczuwają jej brak – choć za nic się do tego nie przyznają. Naturalną liczbą dla czarownic jest 3! Muszą znaleźć kogoś na zastępstwo. Pamiętają że była młoda i nawet obiecująca dziewczyna – Agness Nitt. Byłaby ona idealną kandydatką, gdyby nie fakt, że wyjechała do Ankh-Morpork.

Willow

Willow

Nadszedł czas grozy. Wróżbici przepowiedzieli narodziny dziecka które doprowadzi do upadku królową Bavmorda'e (Jean Marsh). Zła królowa pojmała wszystkie brzemienne kobiety i przyrzekła zgładzić dziecię tuż po urodzeniu. Jednak dziecię - Elora Danan (Kate/Ruth Greenfield) nie trafia w ręce złej królowej. Akuszerka ucieka z nią. Córka królowej Sorsha (Joanne Whalley) udaje się w pościg. Dziecko musi pozostać żywe – Bavmorda ma bardzo niecne plany w stosunku do dziecka.

Ciekawe Czasy. Terry Pratchett

Ciekawe Czasy. Terry Pratchett

Pomimo że Ankh-Morpork i Imperium Agatejskie nie utrzymują oficjalnych stosunków dyplomatycznych, wymiana informacji między nimi odbywa się. Na ręce Lord Havelock’a Vetinari - Patrycjusza Ankh-Morpork spływa prośba o przysłanie do Imperium „Największego Maga”. Lord nie zna się na magii, ale wie gdzie przebywają magowie i przekazuje sprawę odnalezienia i wysłania Nadrektorowi Mustrum Ridcully’emu. Nadrektor wraz z gronem profesorskim szybko dochodzi do wniosków – „Największy Mag” tu na pewno nie chodzi o rozmiar (nikt z grona profesorskiego nie wybiera się do Imperium), oraz że trzeba znaleźć takiego maga, którego jak nie wróci, nie będzie szkoda.

Lochy i Smoki Księga Plugawego Mroku

Lochy i Smoki Księga Plugawego Mroku

Jak zyskać nieśmiertelność? 2000 lat temu, plugawy czarnoksiężnik Nhagruul poczuł trwogę przed czekającym go końcem i zaprzedał swoją duszę Władcy Otchłani, tak aby nie zginęła ona wraz z jego ciałem. Podczas mrocznego rytuału jego ciało zostało zamienione w strony, kości w oprawę, a krew w atrament. Innymi słowy stał się księgą, a ciało słowem się stało. :-) Księgą straszliwą, najobrzydliwszą z wszelakich, każdy kto ją przeczytał przechodził na „ciemną stronę mocy” i siał terror wśród spokojnie żyjących ludzi. Wsie i miasta królestwa Karkoth spłynęły krwią. Na całe szczęście znaleźli się obrońcy – Rycerze Nowego Słońca.

Lochy i smoki: Klątwa Smoka

Lochy i smoki: Klątwa Smoka

W Królestwie Ishmir zapanował pokój. Ludzie są szczęśliwi i wiodą spokojne życie. Nie wiedzą jednak, że sługa Profiona – Damodar (Bruce Payne), który zginął w poprzedniej części poszukuje starożytnego i potężnego artefaktu, mogącego rozniecić koszmar na ziemi - Kuli Valasioru. Co prawda osoby martwe i to od 100 lat, nie są zbyt ruchliwe, jednak Damodar został przeklęty i wraca jako martwe stworzenie. Śmierć wyszła mu na dobre - mówi bardziej normalnie. I nie ma tej upiornej niebieskiej szminki.

Lochy i Smoki

Lochy i Smoki

Królestwem Izmer od pokoleń władają magowie. Uważają że mieszkańcy królestwa dzielą się na lepszych (ich) i tych gorszych, nie władających magią – prostaczków. Młodziutka cesarzowa Savina (Thora Birch) ma rewolucyjne poglądy i pragnie zmienić ten stan. Chce aby wszyscy byli sobie równi. Nie podoba się to magom, nie chcą utracić władzy. Mag Profion (oczywiście jest to ZŁY mag) nakłania radę aby odebrali magiczną różdżkę cesarzowej. Różdżka pozwala kontrolować smoki. Profion szuka sposobu aby i on mógł je kontrolować. Dowiaduje się o starożytnym artefakcie - różdżce Savrilla, kontrolującym czerwone smoki. Postanawia zdobyć zwój w którym jest ukryte położenie owego artefaktu.

Muzyka Duszy. Terry Pratchett

Muzyka Duszy. Terry Pratchett

Od wydarzeń opisanych w „Morcie” minęło 17 lat. Ysabell i Mortimer wzięli ślub i doczekali się dziecka, córki Susan. Wychowują ją w duchu racjonalizmu – nie ma Wiedźmikołaja, nie ma Wróżek Zębuszek i innych postaci z folkloru. Z (przybranym) dziadkiem Susan – Ysabell jest adoptowana – nie utrzymują kontaktów. Może nie dlatego, że jest złym dziadkiem i nie lubi dzieci. Wprost przeciwnie, ludzie go bardzo interesują i stara się dogłębnie poznać co nimi w życiu kieruje. Winna jest funkcja którą wykonuje – dziadkiem Susan jest Śmierć.

Zbrojni. Terry Pratchett

Zbrojni. Terry Pratchett

Ankh-Morpork, największe miasto na Świecie Dysku, o jakże specyficznej atmosferze i niepowtarzalnym aromacie pod rządami Lorda Vetinari rozkwita. Wprowadził on wiele praw – między innymi „Jeden człowiek – jeden głos (jego)”, zreformował gildie dając im więcej praw, ale i dużo więcej obowiązków. Owszem nie każdemu żyje się dobrze, ale taki to istoci (Świat Dysku nie zamieszkują wyłącznie ludzie) los. Są też osoby tęskniące za „starymi, dobrymi czasami” kiedy miastem władali królowie. Jedna z nich planuje spisek, chce usunąć patrycjusza i powrotu króla na tron miasta.

The Gamers Hands of Fate

The Gamers Hands of Fate

Cień (Matt Shimkus) wrócił! Mroczny, przebiegły i zły oponent z pierwszej części ponownie sprawia problemy. Po siedmiu latach trudów, pułapek i zagadek, po siedmiu latach oczekiwania aż Cień popełni błąd dzielna drużyna, znana z drugiej części filmu, dopada Cienia w jego upiornej kryjówce. Cień, jak na zły charakter przystało, przed finałową walką musi wygłosić przemowę (fabuła by ucierpiała bez tego). Jego wzniosłe oświadczenie przerywa dźwięk… dzwonka telefonu. Sesja RPG się rozpada. Następna odbędzie się po… roku (w świecie graczy). Bohaterowie w grze będą (nie)cierpliwie czekać.

The Gamers: Dorkness Rising

The Gamers: Dorkness Rising

Każdy stworzony, czy wymyślony świat w uniwersum musi stanąć przed nieobliczalnym niebezpieczeństwem. Dziwnym trafem zwykle znajduje się śmiałek, lub grupa śmiałków gotowa ocalić mieszkańców przed niechybną śmiercią lub nawet czymś gorszym. W tym świecie ostatecznym złym jest Mort Kemnon, nekromanta posiadający „Maskę Śmierci”, artefakt dający moc Boga. Jest też i grupa śmiałków usiłująca powstrzymać go i odebrać mu ów artefakt.

The Gamers

The Gamers

W krainie miodem i mlekiem płynącej pojawił się złowrogi Cień. Pragnie on posiąść koronę i sam władać krainą. Porywa więc księżniczkę i ukrywa ją na południu u czarnych kapłanów. Ojciec księżniczki ma wybór – odda władzę w ręce zła, lub jego córkę czeka powolna i bolesna śmierć. Na całe szczęście, jest jeszcze jedna opcja – na ratunek zniewolonej księżniczce rusza grupa śmiałków.

Skocz do strony nr:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18